^
^
Najnowsze filmy i artykuły | “Prawosławie” zdemaskowane | Dlaczego Piekło musi być wieczne? | Antychryst rozpoznany! | Co fałszywi chrześcijanie mylą w liście do Efezjan | Dlaczego tak wielu nie może uwierzyć | “Magicy” potwierdzają o istnieniu świata duchowego | Niesamowite dowody na istnienie Boga | Wiadomości |
Posoborowy Kościół „katolicki” zdemaskowany | Kroki do nawrócenia | Poza Kościołem nie ma zbawienia | Forum dyskusyjne | Różaniec święty | Ojciec Pio | Tradycyjne katolickie zagadnienia i grupy | Wspomóż ocalić dusze: darowizna |
Obiekcja 16: Papieże Soboru Watykańskiego II nie nauczali jawnej herezji, ponieważ ich wypowiedzi są niejednoznaczne i wymagają komentarza.
Odpowiedź: Wysuwający tę obiekcję, Chris Ferrara, jak zwykle całkowicie się myli. Po pierwsze, jak już widzieliśmy, jest wiele przykładów jawnych herezji od posoborowych antypapieży, które nie wymagają wyjaśnienia czy komentarza. Po drugie, jak zobaczymy, autorytet papieski uczy nas, że niektóre herezje wymagają wyjaśnienia, głębokiego studiowania i analizy, aby je odkryć i potępić.
Przed rozwinięciem tych dwóch punktów, konieczne jest, aby czytelnik zbadał przykład herezji, którą podaje Ferrara. Ferrara podaje przykład herezji: „Nie ma Trójcy Świętej”. Według niego jest to niezaprzeczalny przykład jawnej herezji. Ma rację, że to stwierdzenie jest heretyckie, ale proszę zauważyć, że nawet w tym przykładzie nie mamy do czynienia z zaprzeczaniem słowo w słowo definicji dogmatycznej. O ile nam wiadomo, nie ma dogmatycznej definicji Trójcy Świętej, która mówi „Jest Trójca Święta”. Są definicje, takie jak:
Oczywiście, katolicy natychmiast rozpoznają, że stwierdzenie „Nie ma Trójcy Świętej” równe jest bezpośredniemu zaprzeczeniu tej dogmatycznej definicji, mimo że nie zaprzecza dogmatycznej definicji w sposób dosłowny. Tak więc, podając swój jedyny przykład herezji - jeden przykład, którego Ferrara prawdopodobnie wymyślił, ponieważ jest pewny, że sedewakantyści nie mogą wyprodukować żadnej odpowiadającej herezji o Trójcy Świętej od Benedykta XVI - Ferrara dowodzi naszej racji: stwierdzenia, które są równe bezpośredniemu odrzuceniu dogmatu, chociaż nie są one dokładnie słowo w słowo zaprzeczeniem definicji, są przykładami jawnej herezji.
Więc, tak jak katolicy rozpoznają natychmiast, że stwierdzenie „Nie ma Trójcy Świętej” jest jawną herezją, mimo że nie ma dogmatu, który deklaruje dokładnie przeciwnie słowo w słowo, podobnie natychmiast rozpoznają oni deklarację Benedykta XVI, że protestantyzm nie jest herezją, że jest to, oczywiście, bezpośrednie zaprzenie katolickich dogmatów, które potępiają nauki protestanckie jako herezje. Dziękujemy, panie Ferrara, za udowodnienie ponownie naszej racji.
Przytoczymy teraz ponad dziesięć wypowiedzi Benedykta XVI (i tylko jedną od Jana Pawła II) i nie damy żadnych komentarzy. Każdy, kto jest szczery i uczciwy, dostrzeże, że są one równe bezpośredniemu odrzuceniu katolickiego dogmatu, bez jakiejkolwiek analizy.
Bez komentarza.
Bez komentarza.
Bez komentarza.
Bez komentarza.
Bez komentarza.
Bez komentarza.
Bez komentarza.
Bez komentarza.
Bez komentarza.
Bez komentarza.
Bez komentarza.
Bez komentarza.
Jest wiele innych, ale te stanowią ponad dziesięć przykładów jawnych herezji, odpowiadających bezpośredniemu zaprzeczeniu katolickiemu dogmatowi, bez potrzeby komentarza.
CHRIS FERRARA VS. PAPIEŻ PIUS VI NA TEMAT NIEJEDNOZNACZNOŚCI W HEREJI = ZWYCIĘSTWO PIUSA VI
Oprócz faktu, że istnieją jawne herezje, które nie wymagają komentarza od antypapieży Soboru Watykańskiego II, jak widzieliśmy powyżej, TO CO CAŁKOWICIE OBALA ARGUMENT FERRARY to fakt, że papież Pius VI naucza o herezji i niejednoznaczności dokładnie przeciwnie do Ferrary. Papież Pius VI oświadcza, że heretycy, tacy jak Nestoriusz, zawsze kamuflowali swoje herezje i doktrynalne błędy w sprzeczności i niejednoznaczności!
Papież Pius VI uczy nas, że jeśli ktoś ukrywa herezję w niejednoznaczności, jak to czynili heretycy przez stulecia, katolik musi trzymać go w znaczeniu heretyckim i potępić heretyckie znaczenie zakamuflowane w dwuznaczności! Samo to wystarczy by obalić całą serię artykułów i zarzutów Chrisa Ferrary przeciwko sedewakantyzmowi. (Proszę zwrócić uwagę na ważne rozróżnienie: nie twierdzimy, że dokumenty czy oświadczenia, które są jedynie niejednoznaczne, ale które nie uczą wyraźnej doktrynalnej sprzeczności wobec Wiary katolicki, są heretyckie; nie, twierdzimy, razem z papieżem Piusem VI, że dokumenty zawierające heretyckie oświadczenia czy stwierdzenia, które wyraźnie zaprzeczają katolickiemu dogmatowi („szokujące twierdzenia”, jak pisze Pius VI), ale które również zawierają wewnętrzne sprzeczności i niejednoznaczność wraz z tymi heretyckimi oświadczeniami, są wciąż tak samo heretyckie, pomimo niejednoznaczności i wewnętrznej sprzeczności, które towarzyszą herezji. Przykładem może być rzekomy „katolik”, który konsekwentnie popiera aborcję, ale czasem mówi, że akceptuje on nauczanie Kościoła na temat aborcji. Taka osoba jest jawnym heretykiem, pomimo wewnętrznej sprzeczności i niejednoznaczności, jaką sugeruje jego postawa. Innym przykładem mógłby być człowiek który twierdzi, że nie powinniśmy nawracać protestantów (jawna herezja), ale który twierdzi również, że jedynie Kościół katolicki jest pełnią Wiary chrześcijańskiej, którą wszyscy powinni przyjąć. Jest on jawnym heretykiem, pomimo tego, że drugie stwierdzenie wydaje się być sprzeczne z pierwszym stwierdzeniem. Heretycy są nieuczciwi i kłamcami, więc często próbują zaprzeczać lub łagodzić obelżywość swych herezji poprzez subtelne taktyki wewnętrznej sprzeczności i towarzyszącej niejednoznaczności; tego naucza papieża Piusa VI).
Proszę zwrócić uwagę, jak bezpośrednio Chris Ferrara zaprzecza nauczaniu papieża Piusa VI.
Chris Ferrara, Catholic Family News, „Opposing the Sedevacantist Enterprise, Part II”, Październik 2005, str. 25: „Mamy więc do czynienia z dokumentem [Soboru Watykańskiego II Dignitatis Humanae], który zawiera widoczne wewnętrzne sprzeczności, które wydają się wynikać z próby Soboru zaspokojenia frakcji konserwatywnej i liberalnej wśród ojców soborowych. Dokument, który zaprzecza samemu sobie, zdając się potwierdzać i zaprzeczać tradycyjnemu nauczaniu w tym samym czasie, trudno uznać za jawnie sprzeczny z tradycyjnym nauczaniem … Ponieważ chodzi tu o niejednoznaczności, wewnętrzne niespójności i nowości …”
Papież Pius VI: „Ponadto, skoro wszystko to jest grzeszne, to nie może być usprawiedliwione gdy widać, że ma miejsce, pod fałszywym pretekstem, że na pierwszy rzut oka szokujące oświadczenia w jednym miejscu, są rozwijane zgodnie z ortodoksyjną linią w innych miejscach, a nawet skorygowane w jeszcze innych miejscach; tak, jakby dopuszczając możliwość potwierdzenia lub odrzucenia oświadczenia lub pozostawienia go do osobistych upodobań danej osoby - takie coś zawsze było oszukańczą i śmiałą metodą stosowaną przez innowatorów w celu wprowadzenia błędu. Pozwala to zarówno na promowanie błędu, jak i na usprawiedliwianie go … Jest to najbardziej karygodna technika wprowadzania błędów doktrynalnych i jedna z potępionych dawno temu przez naszego poprzednika, św. Celestyna, który odnalazł ją w pismach Nestoriusza, biskupa Konstantynopola, i którą ujawnił, aby ją potępić z największą możliwą surowością …”
Oczywiście, papież Pius VI ma rację a Chris Ferrara jest całkowicie w błędzie. Proszę zauważyć, że Pius VI mówi także, że niektóre z tych błędów doktrynalnych (które są również herezjami w tym przypadku, ponieważ odnosi się on do herezji arcy-herezjarchy Nestoriusza), zostały odkryte jedynie dzięki wnikliwemu badaniu i analizie!
A myśmy myśleli, że taka analiza i badanie nie będzie konieczne dla jawnych sprzeczności katolickiego nauczania? Tak powiedział Chris Ferrara.
Chris Ferrara nie mógł się bardziej mylić. Heretycy zwodzą poprzez sprzeczności i niejednoznaczność, ponieważ herezja sama w sobie jest kłamstwem i sprzecznością.
Proszę zauważyć, że herezje powstają zarówno za sprawą otwartych heretyków jak i przez przebiegłych oszustów, takich jak Benedykt XVI, który łączy konserwatywne stwierdzenia i działania ze zdumiewającymi i niezaprzeczalnymi herezjami. Dalszym dowodem na to jest fakt, że arcy-herezjarcha Ariusz uzyskał aprobatę cesarza Konstantyna dając mu niejednoznaczne wyznanie wiary. Jednak św. Atanazy nie dał się oszukać i odmówił uznania go za katolika.
Według Chrisa Ferrara katolicy powinni byli zaakceptować Ariusza jako katolika, człowieka, który zaprzeczał Chrystusa, tak jak zrobił to Konstantyn, ponieważ jego wyznanie wiary było niejednoznaczne. Chris Ferrara jest perfekcyjną ofiarą oszustwa szatana; wszystko czego diabeł potrzebuje, to to, aby heretyk, po nauczeniu jego herezji, przyprawił ją odrobiną niejednoznaczności i popieprzył trochę sprzeczności, a on będzie mówił światu, by podążał za heretykiem i pozostał pod jego egidą. I właśnie w ten sposób diabeł odniósł tak wielki sukces w zatrzymywaniu ludzi w odstępczej, jawnie heretyckiej sekcie Soboru Watykańskiego II. Ludzie zobaczą kilka konserwatywnych stwierdzeń lub działań heretyków i przekonują samych siebie, że nie mogą oni być nikczemnymi heretykami, mimo że zaprzeczają Wierze i ją niszczą wokół nich, jak pokazaliśmy. W ten sposób diabeł wygrywa.
Aby dodatkowo zilustrować „oczywisty absurd” w „teologii” Chrisa Ferrary: John Doe mógłby napisać dokument, który w kółko zaprzeczałby, że Matka Boża jest niepokalana, a na końcu stwierdzić, że podtrzymuje on nauczanie Kościoła na temat Niepokalanego Poczęcia, i dokument nie byłby jawnie heretycki, ponieważ zawiera on „wewnętrzne sprzeczności”. Co może być coś bardziej idiotyczne? Ferrara stosuje tę fałszywą teologię, która jest wprost przeciwna nauczaniu papieża Piusa VI (jak widzieliśmy powyżej), do swojej analizy dokumentu Deklaracji o wolności religijnej Soboru Watykańskiego II.
Deklaracja o wolności religijnej Soboru Watykańskiego II zawiera jawną herezję przeciwko dogmatowi Kościoła, że państwo ma prawo tłumić publiczne wyrażanie fałszywych religii. Fakt, że Deklaracja o wolności religijnej Soboru Watykańskiego II twierdzi, że „pozostawia nienaruszoną tradycyjną naukę katolicką”, nie ma absolutnie żadnego znaczenia. „Starokatolicy” powiedzieli dokładnie to samo, tak jak wszyscy heretycy w całej historii.
Zatem, według Ferrara, argument, że „starokatolicy” są heretykami, jest nieważny, ponieważ oni ciągle oświadczają, że są gorliwi dla czystości doktryny katolickiej i otwarcie deklarują, że nie odrzucają katolickiego nauczania. Ale nie, Kościół katolicki naucza, że są oni jawnymi heretykami, a wszyscy, którzy stosują się do ich nauk oraz sekty są uważani za heretyków.
Widzimy, że „teologia” Chris Ferrara jest wprost sprzeczna nie tylko z nauczaniem papieży, ale także ze zdrowym rozsądkiem. W rzeczywistości satanistyczny idiotyzm stanowiska Ferrara (i wielu innych) - że apostaci i antypapieże Soboru Watykańskiego II nie są jawnymi heretykami, ponieważ czasami przeczą oni sami sobie i posługują się niejednoznacznościami razem z ich zdumiewającymi herezjami - prawdopodobnie najlepiej ilustruje przypadek apostaty Johna Kerry'ego.
Mamy głębokie wątpliwości, że prawie każdy, kto czyta ten rozdział, uważa, że John Kerry jest katolikiem. Nawet ludzie na uczelni Franciscan University przyznają, że: „Nie możesz być katolikiem i popierać aborcję”, jak deklarowały ich plakaty na proteście kiedy przemawiał Kerry w Ohio. Ale John Kerry twierdzi, że akceptuje nauczanie katolickie, mimo że konsekwentnie głosuje za aborcją.
Podczas debaty prezydenckiej w 2004 roku z George W. Bush, John Kerry oświadczył: „Nie mogę narzucić mojego artykułu wiary komuś innemu”. John Kerry oświadczył publicznie, że nauczanie Kościoła przeciwko aborcji jest jego artykułem wiary, ale że po prostu nie może on tego wyegzekwować czy narzucić w sferze publicznej. Jego argument jest oczywiście absurdalny, kłamstwem, sprzecznością - tak jak wszystkie herezje są. Ale według Chrisa Ferrary, John Kerry musi być uważany za katolika, ze względu na coś takiego:
Widzimy, że to stwierdzenie jest czystym nonsensem. Gdyby to była prawda, to trudno byłoby powiedzieć, że John Kerry jest jawnym heretykiem, gdy publicznie twierdzi, że nauczanie Kościoła przeciwko aborcji jest jego artykułem wiary, chociaż zaprzecza temu poprzez stanowcze popieranie aborcji. John Kerry musi być uważany za katolika, zgodnie z nikczemnym wypaczeniem katolickiej nauki, inspirowanej przez szatana, którą heretyk, Chris Ferrara, rozpowszechnia w „tradycyjnych” publikacjach. Ta konkluzja również postawiłaby Ferrarę w sprzeczności z jednym z jego kolegów i dobrych przyjaciół, Michael'a Matt'a, który jednoznacznie zadeklarował (ze swojego własnego upoważnienia, ponieważ nie został on zadeklarowany przez jego „papieża”), że John Kerry jest apostatą.
Wygląda na to, że Ferrara i Matt mają ze sobą coś do powiedzenia. A tak naprawdę, przypadek Johna Kerry'ego udowadnia nasz argument, bowiem jeśli nie można powiedzieć, że Benedykt XVI, który bierze czynny udział w żydowskim nabożeństwie, który nie wierzy, że Jezus jest nieodzownie Mesjaszem i Synem Bożym, który uczy, że nie powinniśmy nawracać protestantów, który został zainicjowany do Islamu, itd., nie może być uważany za heretyka - wówczas nie masz żadnego uzasadnienia, by uważać Johna Kerry'ego za takiego. W rzeczywistości, dogmaty, którym zaprzecza Benedykt XVI, były definiowane znacznie częściej niż dogmaty, którym Kerry zaprzecza.
Odpowiedzi na najbardziej powszechne obiekcje wobec sedewakantyzmu
Przypisy:
[1] Chris Ferrara, Catholic Family News, “Opposing the Sedevacantist Enterprise, Part II,” Oct. 2005, p. 8.
[2] Denzinger 461.
[3] Benedict XVI, The Meaning of Christian Brotherhood, pp. 87-88.
[4] Benedict XVI, Theological Highlights of Vatican II, New York: Paulist Press, 1966, pp. 61, 68.
[5] Benedict XVI, Principles of Catholic Theology (1982), pp. 197-198.
[6] “Cardinal” Joseph Ratzinger, God and the World, Ignatius Press, 2000, p. 209.
[7] “Cardinal” Ratzinger, Principles of Catholic Theology, p. 377.
[8] “Cardinal” Ratzinger, Principles of Catholic Theology, p. 202.
[9] The Encyclicals of John Paul II, p. 965.
[10] “Cardinal” Joseph Ratzinger, Principles of Catholic Theology, p. 381.
[11] “Cardinal” Joseph Ratzinger, Co-Workers of the Truth, Ignatius Press, 1990, p. 217.
[12] “Cardinal” Joseph Ratzinger, Co-Workers of the Truth, p. 29.
[13] “Cardinal” Joseph Ratzinger, Introduction to Christianity, Ignatius Press, 2004, p. 349.
[14] The Jewish People and the Holy Scriptures in the Christian Bible, Section II, A, Prefaced by Benedict XVI, www.vatican.va.
[15] Chris Ferrara, The Remnant, Forest Lake, MN, Sept. 30, 2005, p. 18.
[16] The Papal Encyclicals, Vol. 3 (1903-1939), p. 294.
[17] Abbot Ricciotti, The Age of Martyrs, Tan Books, p. 275; see also Fr. Laux, Church History, Tan Books, 1989, p. 113; Warren H. Carroll, A History of Christendom, Vol. 2 (The Building of Christendom), p. 18.
[18] Chris Ferrara, Catholic Family News, “Opposing the Sedevacantist Enterprise, Part II,” Oct. 2005, p. 25.
[19] The Papal Encyclicals, Vol. 1 (1740-1878), p. 451.
[20] The Papal Encyclicals, Vol. 1 (1740-1878), pp. 451-452.
[21] The Papal Encyclicals, Vol. 1 (1740-1878), p. 414.
[22] Chris Ferrara, Catholic Family News, Oct. 2005, p. 25.
[23] Michael Matt, The Remnant, April 15, 2004, p. 5.