^
^
Najnowsze filmy i artykuły | “Prawosławie” zdemaskowane | Dlaczego Piekło musi być wieczne? | Antychryst rozpoznany! | Co fałszywi chrześcijanie mylą w liście do Efezjan | Dlaczego tak wielu nie może uwierzyć | “Magicy” potwierdzają o istnieniu świata duchowego | Niesamowite dowody na istnienie Boga | Wiadomości |
Posoborowy Kościół „katolicki” zdemaskowany | Kroki do nawrócenia | Poza Kościołem nie ma zbawienia | Forum dyskusyjne | Różaniec święty | Ojciec Pio | Tradycyjne katolickie zagadnienia i grupy | Wspomóż ocalić dusze: darowizna |
Gaudium et Spes – Konstytucja duszpasterska o Kościele w świecie współczesnym
Jedną z najczęściej powtarzających się herezji sekty Watykan II jest pogląd, że przez Swoje Wcielenie Chrystus zjednoczył się z każdym człowiekiem. Sobór Watykański II mówi o zjednoczeniu między Chrystusa a każdym człowiekiem, które wynika z samego Wcielenia. Jan Paweł II przywłaszczył ową herezję i wyciągnął logiczną konsekwencję powszechnego zbawienia.
Pogląd Boga jednoczącego się z każdym człowiekiem we Wcieleniu, jest fałszywy i heretycki. Nie ma zjednoczenia między Jezusem Chrystusem a każdym człowiekiem, które wynika z samego wcielenia.
Głównym celem Kościoła katolickiego jest zjednoczyć ludzkości z Jezusem Chrystusem. Dokonuje się to poprzez wiarę i chrzest. Gdyby zjednoczenie między wszystkimi ludźmi a Jezusem Chrystusem miało miejsce we Wcieleniu, to Kościół nie ma żadnej wartości i jest w rzeczywistości bezużyteczny. To samo trzeba by było powiedzieć o Ukrzyżowaniu, Zmartwychwstaniu, siedmiu sakramentach itd., które, według Soboru Watykańskiego II i Jana Pawła II, są nieistotne dla zjednoczenia ludzkości z Jezusem Chrystusem. W tym układzie, Ukrzyżowanie Chrystusa dzięki któremu świat został rzeczywiście odkupiony i dano mu szansę by zostać zbawionym, staje się w zamian tego zaledwie znakiem zjednoczenia Chrystusa z każdym człowiekiem, który już istnieje i istniało od Wcielenia. Wówczas Odkupienie nie ma wartości zbawczej. Można zauważyć, że w tym układzie jednocześnie cała doktryna katolicka jest otwarcie odrzucona.
W rzeczywistości, ta doktryna Soboru Watykańskiego II, którą Jana Pawła II wielokrotnie powtarzał i rozszerzał, jest gorsza od tej, propagowanej przez herezjarchę Marcina Lutra. Luter, który był heretykiem, przynajmniej wierzył, że żeby być zjednoczonym z Chrystusem, trzeba wierzyć w krzyż Jezusa Chrystusa. Ale zgodnie z doktryną Soboru Watykańskiego II i Jana Pawła II, wiara w krzyż Jezusa Chrystusa jest zbędna, ponieważ cała ludzkość została zjednoczona z Chrystusem „raz na zawsze” (Jan Paweł II, Redemptor Hominis, #13). Mamy nadzieję, że czytelnik zda sobie sprawę z nieprawdopodobnej złej woli stojącej za deklaracją Konstytucji Gaudium et Spes #22 Soboru Watykańskiego II.
Zacytujemy teraz katolickie dogmaty, które ujawniają, że zjednoczenie między grzeszną ludzkością a Chrystusem pochodzi jedynie z wiary i chrztu; grzech pierworodny nie jest odpuszczony w jakikolwiek inny sposób.
Zjednoczenie z Chrystusem również traci się w wyniku oddzielenia się od Kościoła, o czym II Sobór Watykański nie wspomina.
Poza herezją w Gaudium et Spes #22, znajdujemy tam wiele innych godnych uwagi. Gaudium et Spes uczy że kontrola urodzeń jest cnotą.
Tutaj Sobór Watykański II uczy, że kontrola urodzin może być cnotliwa (uczciwa) i że małżonkowie mogą decydować o liczbie dzieci, które mają się urodzić. Jest to sprzeczne z prawem naturalnym. Bóg jest autorem życia. Żadna ludzka istota nie może naruszać woli Boga by przynieść nowe życie na świat, kontrolując narodziny lub ograniczając swoją rodzinę. Kontrola urodzeń nigdy nie jest dozwolona, niezależnie od zastosowanej metody, czy tej tak zwanymi „naturalnej” czy sztucznej. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w rozdziale 42 tej książki zajmującej się tematyką naturalnego planowania rodziny.
Idąc dalej, musimy omówić ubóstwienie człowieka przez Sobór Watykański II.
To jest bluźnierstwo. Jeśli wszystkie rzeczy na ziemi powinny być skierowane ku człowiekowi, stanowiącemu ich ośrodek i szczyt, oznacza to, że wszystko powinno być mierzone przez prawo człowieka, a nie Boga. Oznacza to, że dla wszystkich intencji i celów człowiek jest w rzeczywistości Bogiem - wszystko ma być skierowane ku niemu. Człowiek został postawiony na miejscu Boga.
Sobór Watykański II
Przypisy:
[1] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 1082.
http://ptm.rel.pl/czytelnia/dokumenty/dokumenty-soborowe/sobor-watykanski-ii/141-konstytucja-duszpasterska-o-kosciele-w-swiecie-wspolczesnym-gaudium-et-spes.html
[2] The Papal Encyclicals, Vol. 5 (1958-1981), p. 255.
http://w2.vatican.va/content/john-paul-ii/pl/encyclicals/documents/hf_jp-ii_enc_04031979_redemptor-hominis.html
[3] The Papal Encyclicals, Vol. 5 (1958-1981), p. 255.
http://w2.vatican.va/content/john-paul-ii/pl/encyclicals/documents/hf_jp-ii_enc_04031979_redemptor-hominis.html
[4] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 1, p. 576.
[5] Denzinger 2195; The Papal Encyclicals, Vol. 3 (1903-1939), p. 274.
[6] The Papal Encyclicals, Vol. 2 (1878-1903), p. 391.
[7] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, pp. 1103-1104.
http://ptm.rel.pl/czytelnia/dokumenty/dokumenty-soborowe/sobor-watykanski-ii/141-konstytucja-duszpasterska-o-kosciele-w-swiecie-wspolczesnym-gaudium-et-spes.html
[8] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 1105.
http://ptm.rel.pl/czytelnia/dokumenty/dokumenty-soborowe/sobor-watykanski-ii/141-konstytucja-duszpasterska-o-kosciele-w-swiecie-wspolczesnym-gaudium-et-spes.html
[9] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 1132.
http://ptm.rel.pl/czytelnia/dokumenty/dokumenty-soborowe/sobor-watykanski-ii/141-konstytucja-duszpasterska-o-kosciele-w-swiecie-wspolczesnym-gaudium-et-spes.html
[10] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 1085.
http://ptm.rel.pl/czytelnia/dokumenty/dokumenty-soborowe/sobor-watykanski-ii/141-konstytucja-duszpasterska-o-kosciele-w-swiecie-wspolczesnym-gaudium-et-spes.html
[11] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 1075.
http://ptm.rel.pl/czytelnia/dokumenty/dokumenty-soborowe/sobor-watykanski-ii/141-konstytucja-duszpasterska-o-kosciele-w-swiecie-wspolczesnym-gaudium-et-spes.html