^
^
Najnowsze filmy i artykuły | “Prawosławie” zdemaskowane | Dlaczego Piekło musi być wieczne? | Antychryst rozpoznany! | Co fałszywi chrześcijanie mylą w liście do Efezjan | Dlaczego tak wielu nie może uwierzyć | “Magicy” potwierdzają o istnieniu świata duchowego | Niesamowite dowody na istnienie Boga | Wiadomości |
Posoborowy Kościół „katolicki” zdemaskowany | Kroki do nawrócenia | Poza Kościołem nie ma zbawienia | Forum dyskusyjne | Różaniec święty | Ojciec Pio | Tradycyjne katolickie zagadnienia i grupy | Wspomóż ocalić dusze: darowizna |
Obiekcja 7: Nikt nie może osądzać Stolicy Apostolskiej … dlatego papierze II Soboru Watykańskie są prawdziwymi papieżami.
Odpowiedź: Po pierwsze, ludzie muszą zrozumieć, co oznacza nauczanie „Nikt nie może osądzać Stolicy Apostolskiej”. Nauka ta pochodzi z wczesnego Kościoła. We wczesnym Kościele, gdy biskup był oskarżany o popełnienie przestępstwa, czasami dochodziło do procesu, któremu przewodniczyli inni biskupi lub patriarcha o większym autorytecie. Ci biskupi byliby więc sędziami oskarżonego biskupa. Niemniej jednak, biskup Rzymu jako najwyższy biskup w Kościele, nie może być poddany jakiemukolwiek procesowi przez innych biskupów czy innych ludzi.
Oto, co oznacza „Nikt nie może osądzać Stolicy Apostolskiej”. Nie odnosi się to do uznania za papieża, jawnego heretyka, który podaje się papieża, a który nie jest prawdziwym papieżem. I to prowadzi nas do drugiego punktu, najważniejszego pod tym względem.
Po drugie, Stolica Apostolska powiedziała nam, że żaden heretyk nie może być zaakceptowany jako ważna osoba zajmująca Stolicę Apostolską (papież)! W pełni swej władzy papież Paweł IV określił, że każdy, kto został wywyższony do papiestwa będąc heretykiem, nie jest prawdziwym i ważnym papieżem, i że wolno go odrzucić jako czarownik, poganina, celnika i herezjarchę.
Tak więc, ten jest posłuszny i stosuje się do nauki Stolicy Apostolskiej, kto odrzuca jako nieważnych heretyckich pretendentów po Soborze Watykańskim II. Zgodnie z nauczaniem Stolicy Apostolskiej nie są oni prawdziwymi papieżami.
Po trzecie, na początku konstytucji, przed deklaracją, że wierni mogą odrzucić całkowicie jako nieważny „wybór” heretyka, papież Paweł IV powtórzył naukę, że nikt nie może osądzać papieża.
Czy może być bardziej uderzające potwierdzenie, że sedewakantystyczna postawa nie jest sprzeczna z nauką „Nikt nie może osądzać papieża lub Stolicy Apostolskiej”, że konstytucja papieża Pawła IV powtarza tę naukę, że nikt nie może osądza papieża, bezpośrednio przed deklaracją, że wierni muszą uznać wybór heretyka za nieważny!
W przeciwieństwie do niesedewakantystów, którzy używają argumentu „Nikt nie może osądzić Stolicy Apostolskiej”, papież Paweł IV poprawnie odróżnia prawdziwego katolickiego papieża, którego nikt nie może osądzać, od jawnego heretyka (np. Benedykta XVI), który okazał się być niekatolikiem, który nie jest papieżem, ponieważ jest poza prawdziwą Wiarą. Jest to uderzający dowód na to, że sedewakantyści, którzy uważają „wybór” jawnego heretyka Josepha Ratzingera za nieważny, nie osądzają papieża.
Po czwarte, wielu ludzi, którzy usiłują bronić „papieży” Soboru Watykańskiego II mówiąc, że „nikt nie może osądzać papieża lub Stolicy Apostolskiej”, sami są winni osądzania najbardziej autorytatywnych działań ludzi, których uważają za zasiadających na Stolicy Apostolskiej. Większość tradycjonalistów odrzuca Sobór Watykański II, „kanonizacje” „papieży” Soboru Watykańskiego II itp. Jest to schizmatycka postawa, która odrzuca autorytatywne działania tego, co oni uznają za Stolicę Apostolską. Dowodzi to, że ci „papieże” w ogóle nie są papieżami i w rzeczywistości nie zajmują Stolicy Apostolskiej.
Odpowiedzi na najbardziej powszechne obiekcje wobec sedewakantyzmu
Przypisy:
[1] Denzinger 330.