^
^
Najnowsze filmy i artykuły | “Prawosławie” zdemaskowane | Dlaczego Piekło musi być wieczne? | Antychryst rozpoznany! | Co fałszywi chrześcijanie mylą w liście do Efezjan | Dlaczego tak wielu nie może uwierzyć | “Magicy” potwierdzają o istnieniu świata duchowego | Niesamowite dowody na istnienie Boga | Wiadomości |
Posoborowy Kościół „katolicki” zdemaskowany | Kroki do nawrócenia | Poza Kościołem nie ma zbawienia | Forum dyskusyjne | Różaniec święty | Ojciec Pio | Tradycyjne katolickie zagadnienia i grupy | Wspomóż ocalić dusze: darowizna |
Unitatis Redintegratio – Dekret o Ekumenizmie Soboru Watykańskiego II.
Na samym początku Dekretu o Ekumenizmie, 2 S-W uczy, że prawie wszyscy tęsknią za prawdziwie powszechnym Kościołem, którego zadaniem jest nawrócenie świata przez Ewangelie. Czym jest naprawdę powszechny Kościół, którego misją jest nawrócić świat do Ewangelii? Jest to oczywiście Kościół katolicki, który jest jedynym prawdziwym Kościołem Chrystusowym. O czym więc mówi Sobór Watykański II? Dlaczego mówi, że prawie wszyscy tęsknią za prawdziwie powszechnym Kościołem Chrystusowym, skoro już go mamy? Odpowiedź jest taka, że ludzie muszą tęsknić za prawdziwym Kościołem katolickim, ponieważ on jeszcze nie istnieje! Dla tych, którzy wątpią, że Sobór Watykański II zaprzeczył tutaj istnieniu Kościoła katolickiego, przytoczymy własną interpretację Jana Pawła II dotyczącą tego fragmentu.
Widzimy tutaj, że sam Jan Paweł II potwierdził, że tęsknota za jednym widzialnym Kościołem Chrystusowym jest tęsknotą po obu stronach - katolickiej i niekatolickiej, co oznacza, że w swym Dekrecie o Ekumenizmie (który Jan Paweł II cytował), Sobór Watykański II rzeczywiście tęsknił za jednym powszechnym Kościołem Chrystusowym. W ten sposób zaprzeczył, że Kościół katolicki jest jedynym powszechnym Kościołem Chrystusowym.
Unitatis Redintegratio stwierdza także, że wszyscy ochrzczeni, którzy wyznają, że są „chrześcijanami”, są we wspólnocie (w komunii) z Kościołem i mają prawo do imienia chrześcijanina, nie wspominając jednak o konieczności przejścia na wiarę katolicką dla zbawienia.
Zwróćmy uwagę, że Sobór Watykański II naucza, że członkowie sekt, protestanci i schizmatyckich są we wspólnocie (w komunii) z Kościołem katolickim (chociaż niedoskonałej; częściowej), i braćmi tego Kościoła, z prawem do imienia chrześcijanina. Prawdziwy Kościół naucza, że są oni poza wspólnotą (wykluczeni z komunii) i obcymi jego wiernym. To bezpośrednio przeczy nauczaniu Soboru Watykańskiego II:
Poniższy cytat pochodzi z artykułu, który ukazał się w publikacji, która jest szeroko czytana i w pełni zatwierdzona przez sektę, St. Anthony Messenger. Możemy zobaczyć jak dobrze ta publikacja zrozumiała nauczanie Dekretu o Ekumenizmie
Czy autor źle zrozumiał Sobór Watykański II? Nie, wykazaliśmy, że Unitatis Redintegratio tak właśnie uczy. Zobaczymy teraz, że zaprzecza on temu, że Kościół jest w pełni katolicki i stwierdza, że wyżej wspomniane sekty prowadzą do zbawienia.
Tutaj, w punkcie 4 Dekretu o Ekumenizmie 2 Sobór Watykański zaprzecza, że Kościół Chrystusowy jest w pełni katolicki! Jeśli wierzysz w to, to nie możesz nawet odmówić Apostolskiego symbolu wiary: „Wierzę w … święty Kościół powszechny”. Musiałbyś powiedzieć: „Wierzę w Kościół częściowo powszechny”. Ale dlaczego Sobór Watykański II stwierdza tak niedorzeczną herezję? Powód jest następujący, katolicki oznacza „powszechny”. Jak już widzieliśmy, sobór odrzuca to, że Kościół katolicki jest powszechnym Kościołem Chrystusowym, nauczając, że prawie wszyscy tęsknią za Kościołem powszechnym, jak gdyby on nie istniał.
Religia Soboru Watykańskiego II utrzymuje, że Kościół Chrystusowy jest większy niż Kościół katolicki. Ponieważ Dekret o Ekumenizmie zaprzecza, że Kościół katolicki jest powszechnym Kościołem Chrystusowym, tęskniąc za takim Kościołem, aby zaistniał. Logicznie wynika z tego, że „Kościół” (tj. powszechny Kościół katolicki) nie jest w stanie w pełni urzeczywistnić swojej katolickości / powszechności z powodu „podziałów wśród chrześcijan”. Innymi słowyzgodnie z jasnym nauczaniem soboru podziały między niezliczonymi sektami protestanckimi, wschodnimi i Kościołem katolickim, uniemożliwiają powszechnemu Kościołowi (którego wszyscy heretycy są członkami według S-W 2) pełnego urzeczywistnienia swojej prawdziwej katolickości (powszechności).
Wszystko to jest zdecydowanym potwierdzeniem tego, że sekta naucza, że heretycy i schizmatycy sekty tworzą Kościół Chrystusowy. Słowa soboru na temat powszechności Kościoła Chrystusowego, będącego osłabionym poprzez podziały wśród tych sekt, nie miałyby sensu, jeśli nie twierdziłby, że te sekty są częścią Kościoła Chrystusowego. Wyjaśniwszy to, zacytujemy papieża Klemensa VI oraz papieża Leona XIII, aby obnażyć tą okropną herezję.
Jak widzimy, heretycy opuszczają Kościół katolicki, nie wpływają na jego powszechność (katolicki znaczy powszechni), sami go po prostu opuszczają. Ale nie jest to zgodne z Dekretem o Ekumenizmie S-W 2:
Według tego komentatora, sobór naucza, że protestanci i schizmatycy nie są winni opuszczenia Kościoła katolickiego; Obie strony były winne. Czy Daley coś źle zrozumiał? Nie, ta herezja jest filarem nowej Ewangelii:
Unitatis Redintegratio (#3): „Tych zaś, którzy obecnie rodzą się w takich Społecznościach i przepajają się wiarą w Chrystusa, nie można obwiniać o grzech odłączenia. A Kościół katolicki otacza ich braterskim szacunkiem i miłością.”[11]
To stwierdzenie należy uważnie rozważyć, aby zdać sobie sprawę z całej jego złej woli. Bez podania jakiegokolwiek wyjaśnienia czy zastrzeżenia, Sobór Watykański II wydaje ogólne stwierdzenie i usprawiedliwienia dotyczące grzechu separacji (tj. herezji i schizmy) dla wszystkich tych, którzy będąc urodzonymi w protestanckich i schizmatyckich wspólnotach, dorastają w nich „wierząc w Chrystusa”. Oznaczałoby to, że żaden protestant nie mógłby być oskarżony o bycie heretykiem, bez względu na to jak absurdalne opinie wyznaje, gdyby urodziłby się w takiej sekcie! Jak widzieliśmy jest to bezpośrednio sprzeczne z katolickim nauczaniem (np. Leona XIII). Wszyscy, którzy odrzucają nawet jeden dogmat wiary katolickiej są heretykami i są winni oddzielenia się od prawdziwego Kościoła.
Idąc dalej, dochodzimy do #3 (punktu trzeciego) Dekretu o Ekumenizmie:
Tutaj znajdujemy kolejną herezję Dekretu o Ekumenizmie. Twierdzi on, że „życie w łasce” (łaska uświęcająca / usprawiedliwienie) istnieje poza widocznymi granicami Kościoła katolickiego. To jest bezpośrednio sprzeczne z uroczystym nauczaniem papieża Bonifacego VIII w bulli Unam Sanctam.
Sobór zaprzeczył dogmatowi, że nie ma odpuszczenia grzechu poza Kościołem katolickim twierdząc, że można posiadać życia w łasce (które obejmuje odpuszczenie grzechów) poza nim. W tej samej części Dekretu o Ekumenizmie jest jeszcze jedna herezja. S-W 2 otwarcie stwierdza, że te wspólnoty, o których mowa są środkami zbawienia.
To jest jedna z najgorszych herezji Soboru Watykańskiego II. Stanowi to odrzucenie dogmatu Poza Kościołem Katolickim nie ma Zbawienia.
W Dekrecie o Ekumenizmie S-W 2 naucza również, że niekatolicy są świadkami Chrystusa (składają świadectwo o Chrystusie) przelewając swą krew. Poniższy fragment sugeruje, że są święci i męczennicy w kościołach niekatolickich, co jest herezją.
Opierając się na tym nauczaniu, Jan Paweł II wielokrotnie powtarzał i rozszerzał tę herezję.
Kościół katolicki dogmatycznie naucza, że poza Kościołem nie ma męczenników (fanatycy oddają życie broniąc błędów, męczennik umiera za prawdę).
W Dekrecie o Ekumenizmie S-W 2 naucza, że wschodni heretycy i schizmatycy pomagają Kościołowi wzrastać.
Kościół katolicki naucza, że heretycy są bramami piekła.
Kolejną herezją, która zajmuje znaczące miejsce w Dekrecie o Ekumenizmie , jest nieustanny wyraz szacunku dla członków religii niekatolickich.
Kościół katolicki nie patrzy z szacunkiem na członków religii niekatolickich. Kościół działa na rzecz ich nawrócenia i ma nadzieję, że tak będzie ale potępia i wyklina jako członków heretyckich sekt tych, którzy odrzucają nauczanie katolickie:
Dekret o Ekumenizmie S-W 2 również naucza, że w sprawach teologicznych trzeba traktować niekatolików na równych zasadach.
Proszę zwrócić uwagę jak tekst Dekretu o Ekumenizmie został potępiony przez encyklikę papieża Piusa XI właśnie przeciwko ekumenizmowi. S-W 2 zaleca by Kościół debatował z heretykami na szczeblu równości podczas gdy papież Pius XI charakteryzuje heretyków jako domagających się właśnie tego! Kiedy ktoś dostrzega ten niewiarygodny tupet, z którym Sobór Watykański II zaprzecza nauczaniu magisterium, można tylko zapytać: czy to nie sam szatan pisał te dokumenty?
Przypisy:
[1] Decrees of the Ecumenical Councils, 1990, Vol. 2, p. 908.
[2] http://www.vatican.va/holy_father/john_paul_ii/homilies/1996/documents/hf_jp-ii_hom_19961205_santi-andrea-gregorio_en.html
[3] http://ptm.rel.pl/czytelnia/dokumenty/dokumenty-soborowe/sobor-watykanski-ii/145-dekret-o-ekumenizmie-unitatis-redintegratio.html
[4] The Papal Encyclicals, by Claudia Carlen, Raleigh: The Pierian Press, 1990, Vol. 2 (1878-1903), p. 393.
[5] Renee M. Lareau, “ Vatican II for Gen-Xers,” St. Anthony Messenger, November 2005, p. 25.
[6] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 912.
http://ptm.rel.pl/czytelnia/dokumenty/dokumenty-soborowe/sobor-watykanski-ii/145-dekret-o-ekumenizmie-unitatis-redintegratio.html
[7] Cardinal” Ratzinger, Dominus Iesus #17, approved by John Paul II, Aug. 6, 2000.
[8] Denzinger 570a.
[9] The Papal Encyclicals, Vol. 2 (1878-1903), p. 393.
[10] Michael J. Daley, “The Council’s 16 Documents” St. Anthony Messenger, Nov. 2005, p. 15.
[11] http://ptm.rel.pl/czytelnia/dokumenty/dokumenty-soborowe/sobor-watykanski-ii/145-dekret-o-ekumenizmie-unitatis-redintegratio.html
[12] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 910.
http://ptm.rel.pl/czytelnia/dokumenty/dokumenty-soborowe/sobor-watykanski-ii/145-dekret-o-ekumenizmie-unitatis-redintegratio.html
[13] Denzinger 468.
[14] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 910.
http://ptm.rel.pl/czytelnia/dokumenty/dokumenty-soborowe/sobor-watykanski-ii/145-dekret-o-ekumenizmie-unitatis-redintegratio.html
[15] The Papal Encyclicals, Vol. 3 (1903-1939), pp. 121-122.
[16] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 1, p. 578; Denzinger 714.
[17] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 912.
http://ptm.rel.pl/czytelnia/dokumenty/dokumenty-soborowe/sobor-watykanski-ii/145-dekret-o-ekumenizmie-unitatis-redintegratio.html
[18] The Encyclicals of John Paul II, Huntington, IN: Our Sunday Visitor Publishing Division, 1996, p. 914.
http://w2.vatican.va/content/john-paul-ii/pl/encyclicals/documents/hf_jp-ii_enc_25051995_ut-unum-sint.html
[19] The Encyclicals of John Paul II, p. 965.
http://w2.vatican.va/content/john-paul-ii/pl/encyclicals/documents/hf_jp-ii_enc_25051995_ut-unum-sint.html
[20] Denzinger 247.
[21] Denzinger 714
[22] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, pp. 915-916.
http://ptm.rel.pl/czytelnia/dokumenty/dokumenty-soborowe/sobor-watykanski-ii/145-dekret-o-ekumenizmie-unitatis-redintegratio.html
[23] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 1, p. 113.
[24] Denzinger 351.
[25] http://www.vatican.va/archive/hist_councils/ii_vatican_council/documents/vat-ii_decree_19641121_unitatis-redintegratio_en.html
http://ptm.rel.pl/czytelnia/dokumenty/dokumenty-soborowe/sobor-watykanski-ii/145-dekret-o-ekumenizmie-unitatis-redintegratio.html
[26] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 1, p. 233.
[27] Denzinger 246.
[28] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 1, p. 31.
[29] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 914.
http://ptm.rel.pl/czytelnia/dokumenty/dokumenty-soborowe/sobor-watykanski-ii/145-dekret-o-ekumenizmie-unitatis-redintegratio.html
[30] The Papal Encyclicals, Vol. 3 (1903-1939), p. 315.