^
^
Najnowsze filmy i artykuły | “Prawosławie” zdemaskowane | Dlaczego Piekło musi być wieczne? | Antychryst rozpoznany! | Co fałszywi chrześcijanie mylą w liście do Efezjan | Dlaczego tak wielu nie może uwierzyć | “Magicy” potwierdzają o istnieniu świata duchowego | Niesamowite dowody na istnienie Boga | Wiadomości |
Posoborowy Kościół „katolicki” zdemaskowany | Kroki do nawrócenia | Poza Kościołem nie ma zbawienia | Forum dyskusyjne | Różaniec święty | Ojciec Pio | Tradycyjne katolickie zagadnienia i grupy | Wspomóż ocalić dusze: darowizna |
Woda jest konieczna do Chrztu a Ewangelia Jana 3:5 jest dosłowna
Kościół katolicki jest strażnikiem oraz interpretatorem Pisma Świętego. Jedynie on otrzymał moc i władzę do tego by nieomylnie określać prawdziwy sens świętych tekstów.
Ale nie każdy fragment Pisma Świętego jest rozumiany przez Kościół katolicki w sensie dosłownym. Na przykład w Ewangelii Mateusza 5:29, Pan nasz Jezus Chrystus mówi nam, że jeśli nasze oko jest dla nas powodem grzechu, to powinniśmy je wyłupać, bowiem lepiej aby zginął ten jeden członek, niż żeby nasze całe ciało zostało wrzucone do Piekła.
Ewangelia Mateusza 5:29 - „Jeśli więc prawe twoje oko jest ci powodem do grzechu, wyłup je i odrzuć od siebie. Lepiej bowiem jest dla ciebie, gdy zginie jeden z twoich członków, niż żeby całe twoje ciało miało być wrzucone do piekła.”
Jednakże, słów naszego Pana tutaj nie należy rozumieć dosłownie. Jego słowa są wypowiadane w przenośni, aby opisać okazję do grzechu lub coś w życiu, co może nas zgorszyć i stać się przeszkodą dla naszego zbawienia. Musimy to wyłupić i odrzucić, mówi nasz Pan, ponieważ lepiej jest być bez tego, niż całkowicie zginąć w ogniu piekielnym.
Z drugiej strony, inne wersety Pisma Świętego są rozumiane przez Kościół w sensie dosłownym. Na przykład:
Kiedy Pan nasz Jezus Chrystus mówi w Ewangelii Mateusza 26:26: „To jest Ciało moje”, w Ewangelii Mateusza 26:28: „To jest moja Krew”, Jego słowa są rozumiane przez Kościół katolicki dokładnie tak, jak zostały zapisane, ponieważ wiemy, że Pan nasz Jezus Chrystus rzeczywiście odnosił się do Jego rzeczywistego Ciała i Krwi, a nie do symbolu czy figury.
Pytanie zatem brzmi: jak Kościół katolicki rozumie słowa Jezusa Chrystusa w Ewangelii Jana 3:5 „Zaprawdę, zaprawdę, powiadam ci, jeśli się ktoś nie narodzi z wody i z Ducha, nie może wejść do królestwa Bożego”? Czy Kościół katolicki rozumie te słowa tak, jak zostały zapisane, czy w jakiś inny sposób? Czy Kościół katolicki rozumie te słowa w ten sposób, że każdy człowiek musi narodzić się ponownie z wody i z Ducha Świętego, aby zostać zbawionym, jak mówi nasz Pan? Odpowiedź jest jasna: każda jedna dogmatyczna definicja, którą Kościół katolicki wydał, odnosząca się do słów naszego Pana z Ewangelii Jana 3:5, rozumie je dosłownie, dokładnie tak, jak zostały zapisane.
Oznacza to, że oświadczenie Pana naszego Jezusa Chrystusa, że nikt nie może być zbawiony bez narodzenia się ponownie z wody i z Ducha Świętego, jest dosłownym dogmatem Wiary katolickiej.
Przypisy:
[1] Denzinger 1788.
[2] Denzinger 696; Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 1, p. 542.
[3] Denzinger 858.
[4] Denzinger 861; Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 685.
[5] Denzinger 791; Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, pp. 666-667.
[6] Denzinger 102, authentic addition to Can. 2.
[7] Denzinger 447.