^
^
Najnowsze filmy i artykuły | “Prawosławie” zdemaskowane | Dlaczego Piekło musi być wieczne? | Antychryst rozpoznany! | Co fałszywi chrześcijanie mylą w liście do Efezjan | Dlaczego tak wielu nie może uwierzyć | “Magicy” potwierdzają o istnieniu świata duchowego | Niesamowite dowody na istnienie Boga | Wiadomości |
Posoborowy Kościół „katolicki” zdemaskowany | Kroki do nawrócenia | Poza Kościołem nie ma zbawienia | Forum dyskusyjne | Różaniec święty | Ojciec Pio | Tradycyjne katolickie zagadnienia i grupy | Wspomóż ocalić dusze: darowizna |
Lumen Gentium – Konstytucja dogmatyczna o Kościele Soboru Watykańskiego II.
Konstytucja o Kościele Lumen gentium Soboru Watykańskiego II stała się znana dzięki swej heretyckiej nauce o kolegialności. Pogląd ten polega na tym, że biskupi, jako całość również posiadają najwyższą władzę w Kościele katolickim.
Widzimy, że Lumen Gentium wyraźnie naucza, że Kolegium Biskupów posiada najwyższą i pełną władzę nad Kościołem powszechnym. Jeśli to by była prawda, oznaczałoby to, że Chrystus nie ustanowił jednej głowy w Kościele katolickim w osobie św. Piotra, ale dwie najwyższe głowy, Kolegium Biskupów i Piotra, co uczyniłoby z Kościoła potwora o dwóch głowach.
Jedynie papież posiada najwyższy autorytet w Kościele. Biskupi go nie posiadają.
Sobór Watykański II naucza, że katolicy czczą tego samego Boga co muzułmanie
Oprócz herezji kolegialności, są inne w Lumen Gentium, których nie można pominąć. Być może najbardziej uderzającą herezję znajdziemy w punkcie 16 Lumen Gentium.
To jest niesamowite bluźnierstwo! Katolicy są czcicielami Jezusa Chrystusa i Trójcy Świętej; Muzułmanie nie!
(Muzułmanie odrzucają Boskość Jezusa Chrystusa)
(Chrześcijanie czczą Jezusa jako Boga)
Nawet dziecko jest w stanie zrozumieć to, że nie mamy tego samego Boga.
Niektórzy ludzie próbują bronić tej okropnej herezji Soboru Watykańskiego II, twierdząc, że muzułmanie uznają i czczą jednego wszechmocnego Boga. Argumentują oni w ten sposób: Jest tylko jeden Bóg. A ponieważ muzułmanie czczą jednego wszechmocnego Boga - nie wiele bóstw, jak politeiści - to czczą oni tego samego wszechmocnego Boga, którego czczą katolicy.
Jeśli prawdą by było, że muzułmanie czczą tego samego Boga co katolicy, ponieważ czczą jednego, wszechmocnego Boga, wówczas każdy, kto wyznawałby kult jednego, wszechmocnego Boga, czciłby prawdziwego Boga razem z katolikami. Nie da się tego obejść. Oznaczałoby to, że ci, którzy czczą Lucyfera jako jednego prawdziwego i wszechmocnego Boga, czczą tego samego Boga co katolicy! Co jest oczywistym absurdem. To powinno przekonać wszystkich, że nauczanie II Soboru Watykańskiego jest skażone herezjami. Ci, którzy odrzucają Trójcę Świętą, nie czczą tego samego Boga, co ci, którzy czczą Trójcę Świętą!
Jest to wyraźne zaprzeczenie Trójcy Świętej, utrzymywać, że muzułmanie czczą prawdziwego Boga bez czczenia Trójcy Świętej. Po drugie, a nawet gorsze kiedy rozważy się to uważnie, zdumiewające jest twierdzenie, że muzułmanie czczą jednego miłosiernego Boga, który będzie sądzić ludzkość w czasach ostatecznych! To jest niewiarygodna herezja. Muzułmanie nie czczą Jezusa Chrystusa, który jest sędzią ludzkości w czasach ostatecznych. Dlatego nie czczą oni Boga, który będzie sądzić ludzkość! Twierdzenie, że muzułmanie czczą Boga, który będzie sądził ludzkość w czasach ostatecznych, tak jak to robi Sobór Watykański II w Lumen Gentium #16, jest zaprzeczaniem tego, że Jezus Chrystus będzie sądził ludzkość w czasach ostatecznych.
Sobór Watykański II uczy, że można być ateistą bez własnej winy
Sobór Watykański II naucza tutaj, że są ludzie, którzy „BEZ WŁASNEJ WINY w ogóle nie doszli jeszcze do wyraźnego poznania Boga”. Innymi słowy, są ludzie, którzy nie są winni tego, że nie wierzą w Boga (jak ateiści). To jest herezja.
Jest to nieomylnie nauczane w Piśmie Świętym, że każdy kto przekroczy wiek rozumowania może poznać, z całą pewnością, że Bóg istnieje. Poznaje się go, poprzez rzeczy stworzone: drzewa, trawa, słońce, księżyc, gwiazdy itp. Każdy kto jest ateistą (który wierzy, że nie ma Boga) nie ma usprawiedliwienia. Prawo naturalne również go potępia.
Święty Paweł naucza, że ateizm jest niewybaczalny, ponieważ stworzenie Boga dowodzi o jego istnieniu. II Sobór Watykański naucza wręcz przeciwnie, że ateiści mogą być usprawiedliwieni. To skłania nas do pytania „Jakiej Biblii II Sobór Watykański używał?” To musiało być wydanie satanistyczne. Oświadczenie II Soboru Watykańskiego o tych, którzy nie uznają Boga, jest nie tylko potępione przez św. Pawła, ale także przez I Sobór Watykański. Zdefiniował on dogmatycznie, naukę przedstawioną w Liście do Rzymian 1, która zaprzecza nauczaniu 2 Soboru Watykańskiego.
II Sobór Watykański bezpośrednio podlega tym klątwom za swoje heretyckie nauczanie.
Sobór Watykański II uczy, że Kościół jest zjednoczony z tymi, którzy nie akceptują wiary lub papiestwa
W Lumen Gentium nauczana jest herezja w kwestii osób zjednoczonych z Kościołem. Gdybyśmy mieli określić cechę jedności Kościoła katolickiego, to powiedzielibyśmy, że Kościół jest zjednoczony z osobami ochrzczonymi, którzy w całości akceptują wiarę katolicką i pozostają pod jednoczącym elementem papiestwa. Inaczej mówiąc: ci ludzie, z którymi Kościół katolicki z pewnością nie jest zjednoczony, to ci, którzy nie akceptują całości wiary katolickiej lub samego papiestwa. Ale Sobór Watykański II wymienia te dwa kryteria jedności i naucza dokładnie odwrotnie!
II Sobór Watykański mówi, że Kościół jest zjednoczony z tymi, którzy nie akceptują wiary i papiestwa, kolejna sprzeczność z nauczaniem Kościoła. Jak widzimy poniżej, jest to dogmat, że ci, którzy odrzucają papiestwo lub jakąkolwiek część wiary, nie są zjednoczeni z Kościołem katolickim.
Sobór Watykański II również naucza, że heretycy szanują Pismo Święte ze szczerą religijną gorliwością.
Kościół katolicki naucza, że heretycy odrzucają Słowo Boże przekazane przez tradycję.
Przypisy:
[1] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 866.
http://ptm.rel.pl/czytelnia/dokumenty/dokumenty-soborowe/sobor-watykanski-ii/113-konstytucja-dogmatyczna-o-kosciele-lumen-gentium.html
[2] Denzinger 468.
[3] The Papal Encyclicals, Vol. 2 (1878-1903), p. 400.
[4] Denzinger 1961.
[5] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 861.
http://ptm.rel.pl/czytelnia/dokumenty/dokumenty-soborowe/sobor-watykanski-ii/113-konstytucja-dogmatyczna-o-kosciele-lumen-gentium.html
[6] The Papal Encyclicals, Vol. 1 (1740-1878), p. 231.
[7] The Papal Encyclicals, Vol. 1 (1740-1878), p. 230
[8] Denzinger 73
[9] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 861.
http://ptm.rel.pl/czytelnia/dokumenty/dokumenty-soborowe/sobor-watykanski-ii/113-konstytucja-dogmatyczna-o-kosciele-lumen-gentium.html
[10] Denzinger 1806.
[11] Denzinger 1801.
[12] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 860.
http://ptm.rel.pl/czytelnia/dokumenty/dokumenty-soborowe/sobor-watykanski-ii/113-konstytucja-dogmatyczna-o-kosciele-lumen-gentium.html
[13] The Papal Encyclicals, Vol. 1 (1740-1878), p. 364.
[14] The Papal Encyclicals, Vol. 1 (1740-1878), p. 184.
[15] The Papal Encyclicals, Vol. 2 (1878-1903), p. 399.
[16] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, pp. 860-861.
http://ptm.rel.pl/czytelnia/dokumenty/dokumenty-soborowe/sobor-watykanski-ii/113-konstytucja-dogmatyczna-o-kosciele-lumen-gentium.html
[17] Denzinger 1630.